Należy wpoić sobie kilka podstawowych zasad, które tak naprawdę nie wymagają od nas wielkiego wysiłku i stosowania głodówki. Obecnie już co druga osoba jest na diecie. Wszyscy staramy się pozbyć swoich nadprogramowych kilogramów. Robimy to nie tylko dla swojego zdrowia, ale również i dla urody. Chcemy prezentować się dobrze, a aby to osiągnąć, nasza sylwetka również musi być nienaganna. To dlatego szukamy nowych, szybkich i skutecznych sposobów na odchudzanie. Jest mnóstwo trików odchudzających. Warto jednak dokładniej zapoznać się z tymi sposobami, aby samodzielnie stwierdzić, czy są one skuteczne. Czy ocet jabłkowy odchudza? Czy ćwiczenia siłowe są lepsze od aerobowych? Czy naprawdę powinniśmy spożywać aż tak duże ilości wody?

Woda

Niezależnie od tego, jaką dietę dla siebie wybierzemy, każda z nich powie nam o tym, że powinniśmy spożywać spore ilości wody. Często jednak nie wiemy, dlaczego mamy to właściwie robić. Otóż woda oczyszcza nasz organizm z toksyn. Sprawia, że szybciej pozbywamy się zbędnych produktów przemiany materii. Dodatkowo, woda doskonale zaspokaja nie tylko pragnienie, ale również i apetyt. Często mylimy te dwa uczucia. Jeśli więc poczujemy, że mamy ochotę na coś słodkiego, sięgnijmy po szklankę wody. Być może to właśnie ona doskonale nas nasyci.

Zobacz też: Dieta bez efektu jojo – jak utrzymać wagę po odchudzaniu?

Zamiana dużego talerza na mniejszy

Osobom przebywającym na diecie nie jest łatwo, wymaga to dużego wysiłku i poświęcenia związanego ze zmianą dotychczasowych nawyków żywieniowych. Aby ułatwić sobie zadanie warto czasami oszukać swój umysł i duży talerz zamienić na mały. Dzięki temu porcja, którą zamierzamy spożyć będzie wydawać się dużo większa niż jest w rzeczywistości.

Lepsze ćwiczenia siłowe, czy aerobowe?

Osoby, którym zależy na spaleniu zbędnej tkanki tłuszczowej, najczęściej wykonują treningi aerobowe. Mogą one polegać na jeździe na rowerze, bieganiu lub szybkich marszach. Jednak mimo tego warto czasem pokusić się o trening polegający na ćwiczeniach siłowych. To on spala najwięcej kalorii. Dodatkowo, umięśnione ciało pracuje znacznie szybciej. Przyspiesza się jego metabolizm, co pozytywnie wpływa na przebieg naszej diety. Co więcej, jeśli zaczniemy ćwiczyć siłowo, nasze ciało od razu zacznie prezentować się lepiej. Wyrzeźbimy sobie idealną sylwetkę, która na pewno nam się spodoba.

Zobacz też: Wpływ wapnia na odchudzanie

Spożywanie małych porcji o regularnych porach

Ciągle słyszy się o osobach, które wychodząc do pracy  piją tylko poranną kawę i nie zjadają śniadania. W późniejszych godzinach ich posiłki też nie wyglądają zdrowo, szybkie, śmieciowe jedzenie, batony, słodkie, kolorowe napoje. Szczyt apetytu zaczyna się dopiero w godzinach wieczornych kiedy to zjadanie obfitych i tłustych obiadów staje się tradycją. Niestety jest to prosta droga do nadwagi. Nieregularne jedzenie nie tylko nie pozwala schudnąć lecz wyniszcza nasze zdrowie. Należy pamiętać o podstawowej zasadzie odchudzania – jedzenie małych porcji najlepiej co trzy godziny. Najbardziej obfitym posiłkiem powinno być śniadanie i obiad spożywany w godzinach południowych a pod wieczór delikatna, lekkostrawna kolacja. Warto także skusić się na warzywa i owoce bogate w witaminy i antyoksydanty.

Ogranicz spożywanie słodyczy

Nie od dziś wiadomo, że słodyczce to bomba kaloryczna, która nic dobrego nie przynosi naszemu zdrowiu. Brak im witamin i składników odżywczych a oprócz cukru często nasycone są szkodliwymi tłuszczami. Dieta  bogata w cukry szybko prowadzi do gromadzenia tkanki tłuszczowej i nadprogramowych kilogramów dlatego warto ich unikać.

Zobacz też: Czy lody odchudzają?

Czy ocet jabłkowy odchudza?

Wiele osób zaleca również spożywanie octu jabłkowego. Oczywiście przynosi on pewne, dobre rezultaty. Wspomaga pracę układu trawiennego i przyspiesza procesy metaboliczne. Aby jednak tak się stało, należy regularnie spożywać roztwór takiego octu. Najlepiej pić go trzy razy dziennie. Taka ilość wystarczy, aby móc szybciej spalać zbędny tłuszcz. Jednak pamiętajmy, że nawet taki ocet jabłkowy nic nie zdziała, gdy nasza dieta nie będzie dobrze zbilansowana. Musimy pamiętać o tym, aby prowadzić zdrowy tryb życia. Zrezygnujmy z jedzenia przetworzonych potraw. Zamiast tego stawiajmy na pełnowartościowe produkty.

Zdrowe odżywianie jako najlepszy trik odchudzający

Jeśli decydujesz się na dietę, chudniesz a po jakimś czasie wracasz do poprzednich nawyków to wiedz, że kilogramy, które straciłaś wrócą. Aby utrzymać piękną i szczupłą sylwetkę należy postawić na zdrowe jedzenie, bogate w witaminy, z ograniczoną ilością cukrów i tłuszczy. Zamiast smażyć dania na głębokim tłuszczu warto je gotować lub dusić. Zamiast tłustego mięsa lepiej spożywać chude piersi z kurczaka lub indyka. W diecie nie powinno zabraknąć żółtka, które jest bogactwem witamin i zawiera spore ilości żelaza. Posiłki powinny być małe i regularnie spożywane. Nawyki te powinny na stałe zagościć w naszej kuchni a nie tyko na miesiąc czy dwa gdy się odchudzamy.

Zobacz też: Jak przyspieszyć metabolizm?

Dieta 10 000 kroków

Na pewno wiesz, że aktywność fizyczna pomaga w pozbyciu się zbędnych kilogramów. Być może nie masz ochoty gimnastykować się na siłowi. Ale za to możesz skorzystać z tego, co dała ci natura czyli nogi. Czy zastanawiałaś się ile kroków dziennie robisz? 10 000 kroków to podstawa skutecznego odchudzania. Dieta kroków nie tylko ułatwi ci spalanie kalorii ale poprawi wydolność organizmu, zredukuje ciśnienie tętnicze oraz poziom glukozy we krwi.

Jesteśmy stworzeni do chodzenia ale w obecnych czasach technologa przykuła nas do krzesła. Praca biurowa, przed monitorem komputera, jazda autem i spędzanie czasu na kanapie oglądając telewizor nie pomoże nam schudnąć. Warto zamiast tego, wybrać się na długi spacer. 10 tysięcy kroków dziennie zapewni nam poprawę stanu zdrowia, utratę kilogramów i utrzymanie wypracowanej masy ciała. Dzięki tej metodzie będziemy się cieszyć świetną kondycją.

Zobacz też: Błonnik pokarmowy jako naturalne wspomaganie odchudzania

Aby ułatwić sobie zadanie warto na początku zakupić urządzenie o nazwie krokomierz. Dzięki niemu będziemy wiedzieć ile kroków dziennie mamy już za sobą. Aby wypracować 10 tysięcy kroków w ciągu dnia warto zrezygnować ze złych nawyków. Wybierając się do sklepu zdecydujmy się na spacer zamiast jazdy samochodem i schody zamiast windy. Na początku wskazane jest zacząć od małej ilości kroków i stopniowo zwiększać ich codzienną liczbę.

Marsz jest jednym z najbezpieczniejszych i mało wymagających sportów. Nie każdy lubi poświęcać czas na intensywne ćwiczenia siłowe, bieganie czy pływanie. A dieta kroków poprawi nie tylko nasze samopoczucie i kondycję ale także sprawność umysłową.

Teraz już wiesz jak skutecznie schudnąć. Powyższe triki na odchudzanie pozwolą utrzymać wagę na stałym poziomie, dzięki temu będziesz cieszyć się smukłą i nienaganna sylwetką przez cały czas.

Oceń