Teksty na stronę internetową

Podstawowym narzędziem służącym do zarabiania w Internecie jest słowo. To właśnie słowa, za pomocą których zwracasz się do odbiorców, są nośnikiem Twojego komunikatu, dlatego od tego, w jaki sposób zostaną podane, w dużej mierze zależy Twój sukces. Niezależnie od tego, czy chcesz zarabiać na blogu, prowadzeniu stron profilowych w serwisach społecznościowych, sklepu online czy serwisu internetowego – potrzebujesz tekstów, którymi zapełnisz swoją witrynę. W tym momencie pojawia się pytanie: skąd je wziąć? Czy teksty na stronę internetową przygotować we własnym zakresie czy zlecić komuś napisanie, a jeśli tak, to komu?

 

Teksty na stronę internetową – pisać samemu czy zlecić zewnętrznej firmie?

Jak to zwykle bywa, odpowiedź jest niejednoznaczna i zależy od wielu czynników. Podstawowe znaczenie ma oczywiście indywidualna charakterystyka Twojego projektu. Jeśli chcesz zarobić dodatkowe kilkaset zł na blogu, bez problemu poradzisz sobie z napisaniem tekstów na stronę internetową samemu, o ile ograniczysz się do tematyki, o której masz duże pojęcie. Przygotowanie jednego tekstu co kilka dni to nie problem, jeśli wiesz, co masz do powiedzenia i potrafisz przelać swoje myśli na papier (klawiaturę). A co w sytuacji, gdy wiesz, o czym chcesz pisać, w głowie masz ułożony plan i obmyślaną strategię, ale kompletnie brak Ci talentu językowego? Wówczas skorzystaj z pomocy profesjonalnego copywritera.

Zobacz też: Jak pisać bloga?

Bezwartościowe teksty na stronie nikt nie będzie czytał

Po wsparcie copywritera warto sięgnąć przy większych projektach, kiedy potrzebujesz dużo treści, aby zapełnić nią swoją stronę internetową. Dotyczy to w szczególności serwisów i sklepów, na łamach których powinno znajdować się jak najwięcej dobrych tekstów – w końcu to one przyciągają odbiorców i pozwalają właścicielowi generować zyski. Nie możesz dopuścić do tego, aby Twoją stronę zapełniały bezwartościowe i bezużyteczne treści lub żeby było ich tak mało, że nie generują ruchu, bo wtedy realizacja całego projektu traci jakikolwiek sens.

Profesjonalny copywriter zrobi to za Ciebie

Bez względu na to, czy szukasz copywritera z myślą o małym blogu, czy wielkim serwisie, zastanów się, jaki jest Twój budżet na teksty, które umieścisz na stronie internetowej oraz jakiej jakości oczekujesz. Oczywiste jest, że każdy chce jak najtaniej i jak najlepiej, lecz w praktyce jest to nie do pogodzenia. Jeżeli szukasz rzetelnego i sprawdzonego copywritera, nawiąż współpracę z agencją copywriterską. Zapłacisz więcej niż za usługi freelancera, ale będziesz współpracować z legalnie działającą i zarejestrowaną firmą, co daje pewność i bezpieczeństwo.

Zobacz też: Jak założyć bloga za darmo?

Inna możliwość to znalezienie freelancera na własną rękę, chociażby za pośrednictwem branżowych stron w stylu Freelancer.pl czy Oferia.pl. Łatwo w nich wyszukać tanie oferty pisania tekstów na stronę internetową, ale o jakość, terminowość i rzetelność współpracy jest trudniej. Oczywiście nie każdy użytkownik tego typu serwisów oszukuje czy nie wywiązuje się ze swoich obowiązków, niemniej w ich przypadku „rozpłynięcie się w powietrzu” w najmniej oczekiwanym momencie jest bardziej prawdopodobne aniżeli przy współpracy z agencją copywriterską.

Ile kosztują teksty na stronę internetową?

Jeśli chodzi o ceny usług copywriterskich, są one mocno rozbieżne. Cena podawana jest z reguły za każde 1000 znaków i może wynosić od 3 do nawet 50 zł w zależności od rodzaju treści, liczby zleconych tekstów na stronę internetową, indywidualnych stawek copywritera albo agencji bądź innych, specyficznych dla danego projektu wymagań. Moja rada przy współpracy z copywriterami: zawsze odrzucaj oferty skrajne, czyli te najtańsze, co do których jakości należy mieć poważne wątpliwości, jak i te najdroższe, które są zbyt wygórowane jak na tego typu usługę.

Zobacz też: Ile można zarobić na blogu?

Zasadniczo umiejętność pisania tekstów na stronę internetową lub blog jest bardzo pomocna w robieniu biznesu w Internecie, aczkolwiek nie niezbędna. Jeśli nią dysponujesz, na początku swojej drogi oszczędzisz, ponieważ nie będziesz musiał korzystać z usług copywritera. Niemniej jak już rozwiniesz się na tyle, że Twoje biznesy zaczną przynosić stały dochód, tak czy inaczej trzeba będzie skorzystać z pomocy innych osób przy pisaniu tekstów.

Jeżeli nie posiadasz talentu pisarskiego, trudniej Ci będzie zarobić na blogu czy serwisie internetowym, ale nie jest to wykluczone pod warunkiem, że zadbasz o dobrego copywritera.

Oceń