Sprawdzanie ilości odwiedzin strony

Każde działanie marketingowe powinno być dokładnie analizowane pod kątem osiąganych rezultatów – ta zasada dotyczy również marketingu internetowego. Statystyki strony i analiza źródeł ruchu są bardzo pomocne w budowaniu dochodowego biznesu w Internecie. Porównując efekty, jakie dają poszczególne metody promocji sklepu, możesz wybrać te, które są najbardziej korzystne dla Twojego biznesu, a pozostałe próbować usprawnić lub całkowicie odrzucić. W tym celu potrzebne są profesjonalne narzędzia analityczne, pozwalające na mierzenie liczby użytkowników i wykonanych zakupów (konwersji). Jak sprawdzić statystyki strony? Całkowicie darmowym narzędziem do sprawdzania ilości wejść na stronę jest udostępniona przez Google usługa zwana Analytics.

Statystyki Google Analytics

Dzięki usłudze Google Analytics, masz dostęp do niezwykle rozbudowanych statystyk takich jak ilości wejść na stronę, czasu spędzonego na jej łamach, źródeł odwiedzin, współczynnika odrzuceń, słów kluczowych, na podstawie których użytkownicy znaleźli Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania oraz konwersji.

Zobacz też: Jak reklamować firmę w Internecie?

Jak sprawdzić statystyki strony?

Aby mieć wgląd we wszystkie informacje, w tym także ilości wejść na stronę należy utworzyć konto w Google Analytics i zgłosić swoją witrynę. Dzięki temu Google będzie mógł zbierać wszystkie dane dotyczące odwiedzin Twojej strony przez użytkowników.

Statystki Google – ile stron mogę zgłosić?

Google Analytics oferuje dostęp do bardzo rozbudowanych analiz i raportów uwzględniających określone przez Ciebie kryteria. Nie ma przy tym znaczenia, ile stron posiadasz – bez względu na liczbę każdą z nich możesz podpiąć pod swoje konto, bez żadnych opłat. Koszty pojawiają się tylko wtedy, gdy liczba użytkowników odwiedzających w danym miesiącu wszystkie Twoje witryny przekroczy 5 mln, co jest wartością bardzo trudno osiągalną.

Zobacz też: Jak pozycjonować stronę samemu i za darmo?

Nie wiem jak sprawdzić ilość wejść na stronę

Aby sprawdzić statystyki odwiedzin strony internetowej należy zalogować się do systemu Google Analytics. Następnie wybrać witrynę z której chcemy odczytać wszystkie potrzebne dane.

Łatwość obsługi powoduje, że może z niego korzystać każdy, nawet laik w dziedzinie najnowszych technologii. W razie wątpliwości lub pytań związanych z obsługą systemu można skorzystać z rozbudowanego modułu pomocy oferowanego przez Google Analytics.

Analityka wyszukiwania – jak sprawdzić, które frazy generują największą ilość odwiedzin strony

Kolejne narzędzie analityczne, z którego nie tylko warto, ale wręcz należy korzystać, to Google Search Console. Daje ono dostęp do pozycji, jakie osiąga sklep w wyszukiwarkach na frazy wpisywane przez internautów, a także informuje o wszelkiego rodzaju problemach ze stroną. Regularne przeglądanie statystyk strony w Google Analytics oraz wiadomości w Google Search Console daje szanse na odpowiednio szybką reakcję na nieprawidłowości, a tym samym – uniknięcie lub zredukowanie problemów dotyczących witryny.

Zobacz też: Skąd brać teksty na stronę internetową?

Czy warto sprawdzać statystyki strony internetowej?

Google Search Console to swego rodzaju centrum dowodzenia właściciela witryny internetowej. Podobnie jak usługa Analytics, jest to narzędzie w pełni bezpłatne i dostępne po dokonaniu szybkiej i bezproblemowej rejestracji. Za pośrednictwem Google Search Console otrzymujesz informacje na temat wszelkiego rodzaju błędów związanych z funkcjonowaniem strony internetowej, dlatego warto regularnie korzystać z tej usługi. Poza tym pozwala ona przejrzeć status witryny w wyszukiwarce, daje wgląd w informacje na temat linków do niej prowadzących oraz stanu indeksowania, a także służy do dodawania mapy strony, która sprzyja skuteczniejszej indeksacji.

Prowadzenie biznesu w Internecie opartego o jakąkolwiek stronę WWW, czy to będzie blog, sklep, czy witryna firmowa, wymaga ciągłej kontroli ilości odwiedzin strony i zachowania użytkowników. Sprawdzanie statystyk Google Analytics pozwala sprawdzić preferencje użytkowników, kontrolować realizację celów i wiele, wiele więcej.

Oceń