Błędy przedsiębiorców.

Zarówno przedsiębiorcy, którzy dopiero rozpoczynają swoją działalność, jak i ci, którzy na rynku działają już przez wiele lat, popełniają błędy. W pierwszym przypadku takie błędy wynikają z braku doświadczenia, w drugim natomiast – z zaślepienia osiągniętymi sukcesami i braku obserwacji tego co się dzieje w firmie i w jej otoczeniu. Błędy przedsiębiorców mogą być drobne i nie wpłynąć istotnie na działalność firmy, ale często zdarza się, że ich nagromadzenie może doprowadzić ją nawet do bankructwa.

Błędy przedsiębiorców – brak odpowiednich środków pieniężnych

Jeśli chodzi o podstawowy błąd popełniany przez przedsiębiorców, którzy dopiero rozkręcają swój pierwszy biznes, jest nim brak odpowiednich środków pieniężnych. Nawet jeśli na początku działalności takie pieniądze znajdują się na koncie lub w kasie firmy, może się okazać, że wskutek konieczności opłacenia podatków, ZUS-ów, wynagrodzeń i faktur, przy opóźnionych wpłatach od klientów, pojawiają się problemy finansowe. Jest to skutek nieodpowiedniego biznesplanu, co często prowadzi do zakończenia działalności gospodarczej wskutek bankructwa. Dobry przedsiębiorca powinien posiadać zawsze plan B lub nawet plan C.

Zobacz też: Jak otworzyć własny salon masażu?

Błędy przedsiębiorców – brak zaangażowania

Drugim z częstych błędów młodych przedsiębiorców jest również brak należytego zaangażowania w prowadzenie działalności. Osobie, która rozpoczyna prowadzenie swojego pierwszego biznesu często wydaje się, że wystarczy poświęcić na to kilka godzin dziennie. Taki “słomiany zapał” wprowadza często firmę w tarapaty. Prowadzenie działalności gospodarczej wymaga zaangażowania 7 dni w tygodniu, przez 24 godziny na dobę. Nieraz zdarza się, że w czasie wolnym konieczny jest kontakt z klientem lub załatwienie ważnych spraw służbowych. Ze względu na brak należytej uwagi, klienci mogą zmienić swoich dostawców lub usługodawców, a brak kontroli nad tym co się dzieje z firmą i jej pracownikami oraz niewprowadzenie potrzebnych zmian, może skutkować trudnościami finansowymi.

Błędy przedsiębiorców – przeświadczenie o posiadaniu nieprzeciętnych umiejętności

Jednym z najważniejszych błędów przedsiębiorców jest przeświadczenie o posiadaniu nieprzeciętnych umiejętności, które sprawiają, że są oni w stanie samodzielnie kierować działaniami firmy w niemal wszystkich jej aspektach. O ile na samym początku takie samodzielne kierowanie wynika z faktu niezbyt dużej liczby obowiązków i braku odpowiedniej ilości środków finansowych, o tyle w toku rozwoju firmy objawiającym się rozszerzeniem zakresu działalności, wzroście liczby pracowników i powstaniu kilku jej oddziałów, przedsiębiorcy mają coraz więcej pracy i często skupiając się na sprzedaży produktów i usług, zapominają o innych ważnych aspektach działalności, takich jak kadry i płace, księgowość, marketing czy obsługa prawna, wskutek czego negatywnie odbija się to na kondycji firmy. Niezatrudnienie odpowiedniej liczby fachowców lub niepodpisanie umów o współpracę w różnych dziedzinach z podmiotami zewnętrznymi, skutkuje poważnymi konsekwencjami. Przedsiębiorcy liczą na oszczędności w tej kwestii co często wprowadza ich firmy w kłopoty finansowe.

Zobacz też: Jak otworzyć firmę sprzątającą?

Błędy przedsiębiorców – nieodpowiedni marketing

Bardzo istotnym błędem popełnianym przez doświadczonych przedsiębiorców jest również nieodpowiedni marketing. Przedsiębiorcy, którzy posiadają stałych klientów często nie zdają sobie sprawy z tego, że inne firmy działają aktywnie na rynku i pomimo dobrych relacji z takimi klientami, mogą oni ich w każdej chwili stracić. Częstym błędem w takiej sytuacji jest marketing w formie pasywnej polegający na oczekiwaniu, że klient sam przyjdzie do firmy. Przedsiębiorcy ograniczają się wówczas do informowania o swoich produktach i usługach wyłączenie za pośrednictwem strony internetowej czy wysyłania e-mail z ofertami do kontrahentów zamiast wyjścia z ofertą firmy na zewnątrz poprzez dzwonienie do potencjalnych klientów i spotykanie się z nimi osobiście czy też promowanie się za pośrednictwem portali społecznościowych, blogów branżowych, gadżetów firmowych lub imprez w ramach sponsoringu.

Błędy przedsiębiorców – działanie tylko dla zysku

Inny poważny błąd to otwieranie firmy i działanie tylko dla samego zysku. Najlepiej róbmy to co kochamy, zajmijmy się tym co nas interesuje i jest naszą pasją. Wtedy na samą myśl o pracy jesteśmy szczęśliwi, bardziej przykładamy się do obowiązków, które czekają nas każdego dnia. Pamiętajmy też, że w biznesie trzeba być cierpliwym, bardzo wytrwałym oraz nie poddawać się przy pierwszym upadku, gdyż na zyski czasami trzeba oczekiwać bardzo długo.

Jak założyć sklep internetowy?

Oceń