W obecnej rzeczywistości, przy często szalonym wręcz tempie życia, licznych obowiązkach, wiele osób poszukuje jak najbardziej efektywnych metod na relaksację, odpoczynek i ponowne naładowanie akumulatorów. Po ciężkim dniu pracy warto wyciszyć się i wyłączyć myślenie. A więc jak się zrelaksować?

Jak się zrelaksować? Kanapa i morza szum

Najlepsza na odpoczynek jest nasza własna kanapa. Warto położyć się i włączyć spokojną muzykę, szum drzew lub śpiew ptaków. Warto także włączyć ulubiony utwór muzyczny, który działa na nas w sposób pozytywny i wyciszający.

Zobacz też: Czy kawa jest zdrowa?

Pamiętaj, kiedy odpoczywasz staraj się nie myśleć o problemach i sprawach związanych z pracą. Relaksacja jest po to, by wyłączyć na chwilę umysł w celu regeneracji, aby mógł nas prowadzić przez trudy następnego dnia.

Gorąca kąpiel jako dobry sposób na odzyskanie równowagi

Gorąca kąpiel służy relaksowi. Warto wieczorną porą zapalić świece w łazience, nalać gorącej wody do wanny, zgasić światło i się po prostu wyciszyć. Po takiej kąpiel warto położyć się do łóżka i spokojnie zasnąć.

Zobacz też: Ciągłe zmęczenie czyli dlaczego brak Ci energii życiowej?

Relaks w ogrodzie

Jednym z najlepszych miejsc na relaks jest nas własny kawałek ziemi. Wiosną czy latem warto zawiesić hamak między drzewami i położyć się w zaciszu własnego ogrodu. Świeże powietrze dotleni mózg a śpiew ptaków i szum drzew zadziałają uspokajająco na zmęczony układ nerwowy.

Pasja, taniec i aktywność fizyczna

Uniwersalnego sposobu na relaks niestety nie ma. U większości osób zazwyczaj sprawdzi się robienie tego, co najbardziej lubią, czyli po prostu zajęcie się swoim hobby czy pasją. Dla jednych będzie to aktywność spokojna, wyciszająca, jak słuchanie muzyki poważnej, czytanie książek, spacer po lesie czy łowienie ryb. Inni, najlepiej zrelaksują się wykonując czynności, które całkowicie je pochłoną i oderwą od rzeczywistości, a jednocześnie spowodują skok adrenaliny. Będą to różnego rodzaju dyscypliny sportowe. U takich osób sprawdza się też wypad na dyskotekę, koncert czy wyjście do klubu bądź pubu.

Zobacz też: Ciągły stres skróci Ci życie

Odprężenie podczas jogi i medytacji

Wielu osobom jednak te pozornie zwykłe czynności jak sport czy słuchanie muzyki nie pomagają lub są nimi znudzone. Warto wówczas sięgnąć po jakąś aktywność, której nie wykonuje się na co dzień. Bardzo popularne stają się u nas techniki pochodzące z dalekiego wschodu, jak np. medytacja, joga czy dalekowschodnie sporty walki. Choć wiele osób powie coś w stylu „to nie dla mnie”, to mimo wszystko warto najpierw spróbować i dopiero wtedy podjąć decyzję. Takie nieznane nam wcześniej metody okazują się zaskakująco skuteczne.

Głęboki oddech

A co zrobić gdy jesteśmy zdenerwowani w pracy i  chcemy się uspokoić? Jak się zrelaksować? Jaki jest sposób na relaks, który jest zawsze pod ręką?  Najlepiej wziąć głęboki oddech, policzyć do trzech i delikatnie wypuścić powietrze. Czynność należy powtórzyć kilka razy. Spowoduje to chwilowe obniżenie napięcia związanego ze stresem. Jest to idealna metoda przed ważnym spotkaniem, egzaminem i każdą stresującą nas sytuacją.

Jak radzić sobie ze stresem?

 Jak zarobić pieniądze?

Jak napisać książkę?

Odwiedź i polub nas
Oceń