Każdego dnia spotykamy się z problemami życia codziennego. Czy to student, który nie zdał egzaminu, czy kierownik firmy, która poniosła straty w ubiegłym miesiącu – każdy z nas powinien poznać zasady jak radzić sobie ze stresem.

Jak radzić sobie ze stresem? Odrzuć negatywne myśli

Stres wpływa przede wszystkim na naszą świadomość sugerując nam, że coś nam może się nie udać. Ale warto zawsze pamiętać, że to my sami tworzymy ten stres! My jesteśmy bezpośrednim twórcą stresu, jako czegoś abstrakcyjnego, ale bardzo niekorzystnego dla nas samych. To my sami wymyślamy i nakręcamy siebie, nie wierzymy w swoje możliwości i wyolbrzymiamy sprawy, które z pozoru trudne po pewnym czasie okazują się problemami, które można było rozwiązać w szybki i łatwy sposób. To robimy tylko i wyłącznie my! Walcz z negatywnymi emocjami i uwierz w siebie!

Zobacz też: Ciągłe zmęczenie czyli dlaczego brak Ci energii życiowej?

Jak radzić sobie ze stresem? Pozytywne myślenie

Nasze myśli tworzą nas i świat wokół nas. Dowodzą temu badania, które potwierdzają jak działa myśl pozytywna, a jak negatywna. I jak myślicie jakie są wyniki? Odpowiedź jest oczywista: myśl pozytywna kształci w nas entuzjazm, zapał, chęć, motywację, którą przy okazji możemy podzielić się z innymi a myśl negatywna wzbudza niechęć, dołuje nas i hamuje generowanie niesamowitych pomysłów.

Warto zacząć myśleć tylko pozytywnie, bo tylko to daje siłę dla działań. Człowiek potrafi znaleźć plusy nawet, gdy odniesie porażkę, gdyż pozwala mu ona na zdobycie doświadczenia i wyciągniecie wniosków. Zawsze jest szansa by się podnieść po porażce i walczyć z problemami, ale tylko i wyłącznie z pozytywnym nastawieniem do życia.

Zobacz też: Pracoholizm – objawy, skutki, leczenie

Jak radzić sobie ze stresem? Relaks

Wieczorną porą weź ciepłą kąpiel, zrób sobie gorąca herbatę, usiądź wygodnie w fotelu i wyłącz swoje myśli. Nie zamartwiaj się, nie analizuj tego co złego przytrafiło ci się w ciągu dnia. Co było już nie wróci, jest przeszłością! Dobrym sposobem na walkę ze stresem jest medytacja oraz muzyka relaksacyjna, która przywróci harmonię twojego ciała i umysłu.

Jak radzić sobie ze stresem? Aktywność fizyczna

Idź na spacer, pojeździj na rowerze lub po prostu wybierz się na siłownie. Wysiłek fizyczny pomoże ci rozładować emocje i zwalczyć stres.

Zobacz też: Właściwości oleju lnianego

Jak radzić sobie ze stresem? Pokrzycz sobie!

Jeżeli czujesz, że złe emocje skumulowały się w tobie a nie miałeś okazji zwierzyć się bliskiej osobie to po prostu zamknij się w swoim mieszkaniu i pokrzycz sobie. Niektórym osobom w walce ze stresem pomaga płacz.

Jak radzić sobie ze stresem? Nie panikuj

Ważne jest jutro – lepsze jutro. Spróbuj spojrzeć na siebie jak na innego człowieka, wyciszonego, spokojnego i takiego, który zawsze racjonalnie spogląda na dany problem a nie wyolbrzymia go i nie panikuje, że coś może się nie udać. A jak się nie uda to trudno, nie zrażaj się i twardo podążaj do wyznaczonego celu.

Jak zwiększyć objętość włosów?

Ciągły stres skróci Ci życie

Jak odbudować florę bakteryjną jelit?

Odwiedź i polub nas
Oceń