Jak radzić sobie ze stresem i żyć spokojniej?

Każdego dnia spotykamy się z problemami życia codziennego. Czy to student, który nie zdał egzaminu, czy kierownik firmy, która poniosła straty w ubiegłym miesiącu, czy gospodyni domowa, która ciągle chodzi zestresowana – każdy z nas powinien poznać sposoby radzenia sobie ze stresem ponieważ przewlekły stan napięcia psychicznego może mieć negatywne skutki. Skutki te niestety mogą być bardzo poważne. Badacze nawet uważają, że stresujący tryb życia to powolna śmierć. Nie czekaj i dowiedz się jak radzić sobie ze stresem.

Jak odczuwamy stres?

Gdy zaczynamy się stresować nasze serce zaczyna bić mocniej, oddech przyspiesza, odczuwamy napięcie w mięśniach, zwiększa się także tętno przepływu krwi. Jest to normalna reakcja organizmu na stresujące sytuacje. Stres krótkotrwały działa pozytywnie na człowieka. Problem zaczyna się wtedy gdy intensywność stresu wzrasta i trawa zbyt długo.

Zobacz też: Właściwości oleju kokosowego

Długotrwałe skutki stresu mogą objawiać się problemami ze snem, bólem karku i głowy, napięciem mięśniowym, drażliwością i szybkimi wybuchami gniewu, pobudzeniem, problemami z koncentracją, brakiem energii i zmęczeniem pracą zawodową. Dodatkowe symptomy to podatność na częste przeziębienia, zaparcia, biegunki, nadmierne pocenie się, problemy skórne, ucisk w klatce piersiowej i znaczna utrata wagi. W ostateczności może prowadzić do chorób serca, depresji i nerwicy. Dla własnego zdrowia warto poznać sposoby radzenia sobie ze stresem. Uchroni to nas przed wieloma dolegliwościami ze strony układu nerwowego i sercowo – naczyniowego.

Odrzuć negatywne myśli

Stres wpływa przede wszystkim na naszą świadomość sugerując nam, że coś może się nie udać. Ale warto zawsze pamiętać, że to my sami tworzymy ten stres! My jesteśmy bezpośrednim twórcą stresu, jako czegoś abstrakcyjnego, ale bardzo niekorzystnego dla nas samych. To my sami wymyślamy i nakręcamy siebie, nie wierzymy w swoje możliwości i wyolbrzymiamy sprawy, które z pozoru trudne po pewnym czasie okazują się problemami, które można było rozwiązać w szybki i łatwy sposób. To robimy tylko i wyłącznie my! Najlepszy sposób radzenia sobie ze stresem to opanowanie własnego umysłu i uświadomienie sobie, że pozytywna myśl do klucz do sukcesu, którym jest spokój.

Zobacz też: Jak szybko zasnąć?

Walcz z negatywnymi emocjami i uwierz w siebie! To jak poradzisz sobie ze stresem zależy w dużym stopniu od ciebie, od twojej psychiki i umysłu. To od ciebie zależy czy pozwolisz na to by stres zdominował twoje życie. Odporność na stres u ludzi jest różna. Te same problemy dla jednego mogą być wyzwaniem i sprawdzeniem swoich umiejętności a dla drugiego przeszkodami nie do pokonania. Ten sam problem – dwóch różnych ludzi – dwa różne światopoglądy i punkty widzenia.

Jeżeli nie potrafisz zapanować nad stresem, nie jesteś odporny na jego działanie to zwolnij trochę. Zapomnij o tym całym pędzie. Wyjdź na spacer, rozglądnij się dookoła i zadaj sobie pytanie czy warto marnować swój czas tylko na dążenie do sukcesu? Długotrwały stres wykańcza fundując człowiekowi powolną śmierć.

Zobacz też: Ciągłe zmęczenie czyli dlaczego brak Ci energii życiowej?

Pozytywne myślenie

Nasze myśli tworzą nas i świat wokół nas. Dowodzą temu badania, które potwierdzają jak działa myśl pozytywna, a jak negatywna. I jak myślicie jakie są wyniki? Odpowiedź jest oczywista: myśl pozytywna kształci w nas entuzjazm, zapał, chęć, motywację, którą przy okazji możemy podzielić się z innymi a myśl negatywna wzbudza niechęć, dołuje nas i hamuje generowanie niesamowitych pomysłów. Zatem jak radzić sobie ze stresem? Jakie można wyciągnąć z tego wnioski?

Warto zacząć myśleć tylko pozytywnie, bo tylko to daje siłę do działania. Człowiek potrafi znaleźć plusy nawet, gdy odniesie porażkę, gdyż pozwala mu ona na zdobycie doświadczenia i wyciągniecie wniosków. Zawsze jest szansa by się podnieść po porażce i walczyć z problemami, ale tylko i wyłącznie z pozytywnym nastawieniem do życia. Jeżeli wstajesz każdego dnia i powtarzasz sobie jak bardzo ci się nie chce iść do pracy i jak bardzo cię ona stresuje to znaczy, że coś jest nie tak z twoim myśleniem. Znajdź w sobie nowe pokłady energii i pomyśl jak bardzo stresujące byłoby dla ciebie gdybyś stracił pracę. Warto doceniać to co mamy a życie staje się wtedy łatwiejsze. To jest jeden ze skutecznych sposobów radzenia sobie ze stresem.

Zobacz też: Pracoholizm – objawy, skutki, leczenie

Relaks i spokój

Wieczorną porą weź ciepłą kąpiel, zrób sobie gorąca herbatę, usiądź wygodnie w fotelu i wyłącz swoje myśli. Nie zamartwiaj się, nie analizuj tego co złego przytrafiło ci się w ciągu dnia. Co było już nie wróci, jest przeszłością! Dobrym sposobem na walkę ze stresem jest medytacja oraz muzyka relaksacyjna, która przywróci harmonię twojego ciała i umysłu.

Aktywność fizyczna pomoże zwalczyć negatywne skutki stresu

Idź na spacer, pojeździj na rowerze lub po prostu wybierz się na siłownie. Wysiłek fizyczny pomoże ci rozładować emocje i zwalczyć stres.

Zobacz też: Właściwości oleju lnianego

Pokrzycz sobie!

Jeżeli czujesz, że złe emocje skumulowały się w tobie a nie miałeś okazji zwierzyć się bliskiej osobie to po prostu zamknij się w swoim mieszkaniu i pokrzycz sobie. Niektórym osobom w walce ze stresem także pomaga płacz.

Sposoby radzenia sobie ze stresem – Nie panikuj!

Ważne jest jutro – lepsze jutro. Spróbuj spojrzeć na siebie jak na innego człowieka, wyciszonego, spokojnego i takiego, który zawsze racjonalnie spogląda na dany problem a nie wyolbrzymia go i nie panikuje, że coś może się nie udać. A jak się nie uda to trudno, nie zrażaj się i twardo podążaj do wyznaczonego celu.

Zobacz też: Jak zwiększyć energię życiową?

Jedyne co kontrolujesz w swoim życiu to myśl

Czasami wydaje ci się, że nie masz już kontroli nad swoim życiem. Zapomniałeś jednak, że jedyną rzeczą nad którą masz absolutnie całkowitą kontrolę jest twoja myśl. Jesteś władcą swoich myśli. Ty je tworzysz i ty powinieneś powiedzieć sobie w głębi duszy, że nad stresem można zapanować, że to się dzieje tylko w twojej głowie a zadanie, z którym przyjdzie ci się zmierzyć jest banalnie proste. Potem powinieneś w to uwierzyć. Siła myśli i umysłu – to jest twój najlepszy sposób radzenia sobie ze stresem.

Przestań się zadręczać

Nie możesz zadręczać się swoimi obawami. Każda obawa paraliżuje, zmniejsza odporność na stres, osłabia organizm, niszczy od środka pozbawiając entuzjazmu, inicjatywy i chęci do życia. Obawiając się stresujących sytuacji nigdy nie postawisz sobie konkretnych celów życiowych bo stres związany z ich osiągnięciem przerośnie cię, uniemożliwi samokontrolę i sprawi, że staniesz się człowiekiem, który wszystko odwleka na później.

Zobacz też: Jak się zrelaksować i wyciszyć?

Stres niszczy twoją osobowość, sprawia, że nie jesteś sobą i prowadzi do bezsilności. Przejmij ster swojego życia, kontroluj emocje, panuj na sobą i potraktuj stres jako swojego sprzymierzeńca a nie wroga gdyż pewna jego dawka motywuje do działania. Ale nie pozwól by stres zdominował twoje życie. Spróbuj sobie poradzić ze stresem poprzez kontrolę swojego zachowania i pomyśl, że każda porażka jest zawsze twoim sukcesem. Uczy cię jak nie postępować w podobnej sytuacji w przyszłości. Więc gdy stajesz przed trudnym wyzwaniem i zaczynają władać tobą negatywne myśli, że sobie nie poradzisz to odrzuć je natychmiast. Pomyśl, że to jest następne wyzwanie, które nauczy cię czegoś nowego, nauczy cię jak radzić sobie ze stresem, nie ważne czy odniesiesz porażkę czy też sukces. Jeżeli dziś się nie udało to uda się w przyszłości.

Sposobów radzenia sobie ze stresem jest wiele. W dzisiejszym świecie stres towarzyszy każdemu człowiekowi. Jedni wiedzą jak sprawić by stał się nieszkodliwy a inni cierpią z powodu jego negatywnych skutków.

„Udało mi się zatrudnić w nowej pracy ale okazała się  bardzo stresująca. Czasami po prostu nie wyrabiałam. Nadmiar obowiązków przerastał mnie. To wszystko powoli prowadziło do załamania nerwowego. Byłam rozdrażniona i spanikowana. Sprawdziłam sposoby radzenia sobie ze stresem i przetestowałam kilka z nich ale nic nie pomagało. Już miałam zrezygnować z pracy ale spotkałam koleżankę a ona zaproponowała mi skorzystanie z masażu. Widziała, że nie jestem w dobrej formie i pomyślała, że mi to może pomóc. Na początku nie wierzyłam ale po kilku zabiegach masażu relaksacyjnego stałam się naprawdę spokojniejszą osobą. Opuściły mnie nerwy i panika w pracy, zaczęłam być bardziej zorganizowana i lepiej radziłam sobie z przytłaczającymi mnie obowiązkami. Po kilku miesiącach tak opanowałam swoje zadania, że żadne z nich nie sprawiały mi problemów. Z czystym sumieniem muszę stwierdzić, że korzystanie z masażu relaksacyjnego pomogło mi poradzić sobie ze stresem i zachować posadę.” – Kaśka

Jak zwiększyć objętość włosów?

Ciągły stres skróci Ci życie

Jak odbudować florę bakteryjną jelit?

Odwiedź i polub nas
Oceń