Zdrowe odchudzanie to podstawa sukcesu każdej diety

Poznaj sposoby na zdrowe odchudzanie. Osoby, które marzą o pozbyciu się zbędnych kilogramów wcale nie muszą jeść tylko produktów bogatych w białko ani głodować przez kilkanaście dni. Co więcej, właśnie takie „cudowne diety” pociągają za sobą zazwyczaj najbardziej niebezpieczne skutki uboczne, dlatego warto zrezygnować z ich stosowania. Jest to uzasadnione również dlatego, że istnieje przynajmniej kilka mniej wyczerpujących sposobów na pozbycie się nadwagi.

Zdrowe odchudzanie – ogranicz słodycze

Oczywiście, nie ma mowy o odchudzaniu, jeśli nie kontrolujemy sposobu, w jaki się odżywiamy. Pamiętajmy jednak, że dieta nie musi być zbyt drastyczna. Na początku warto pomyśleć o wyeliminowaniu zaledwie dwóch grup spożywanych pokarmów – żywności wysoko przetworzonej oraz słodyczy. Oczywiście, nie mówimy w tym wypadku o zadaniu prostym, jeśli jednak zdecydujemy się na taki krok możemy mieć pewność, że nasza waga unormuje się szybciej niż można się było tego spodziewać.

Zobacz też: Jaka jest najlepsza pora na trening?

Zdrowe odchudzanie – unikaj tłustych przekąsek

Następny problem, który staje nam na drodze do upragnionej wagi to przekąski miedzy posiłkami. Fani słonych przegryzek typu chipsy, paluszki, solone orzeszki powinni być świadomi ich kaloryczności. Nie tylko nie pozwalają nam schudnąć ale zapewniają kilka dodatkowych kilogramów rocznie. Warto zamienić niezdrowe zakąski na warzywa. Owoce też są polecane ale w małych ilościach, gdyż zawierają znaczną ilość cukru, co może przyczynić się do odkładnia zbędnych centymetrów w udach.

Zdrowe odchudzanie – pij wodę

Zdarza się, że śledząc życie modelek często można dostrzec w ich ręku wodę mineralną. Nie bez powodu! Woda wypijana pół godziny przed posiłkiem wypełnia żołądek i powoduje, że stajemy się mniej głodni. W wyniku tego obiad, który normalnie spożywaliśmy nie mieści nam się w żołądku i jego część zostaje na talerzu. Dzięki tej metodzie zmniejszymy ilość spożywanych kalorii z posiłkiem i schudniemy.

Zobacz też: Dieta bez efektu jojo – jak utrzymać dietę po odchudzaniu?

Zdrowe odchudzanie – unikaj kolorowych napoi

W upalne lato często sięgamy po kolorowe wody, które tak naprawdę z sokami naturalnymi nie mają nic wspólnego. Na ogół sok to samo zdrowie jeśli zawiera 100% soku. Wszystkie inne kolorowe wody zawierają w sobie dużą ilość cukru a więc też olbrzymią ilość kalorii. Staraj się sięgać po nie rzadko a jeżeli bardzo uwielbiasz napoje to ogranicz je do minimum.

Zdrowe odchudzanie – unikaj alkoholu

Często nie zdajemy sobie sprawy ile alkohol posiada w sobie kalorii. Dzięki niemu lepiej bawimy się na imprezie i czujemy się bardziej pewni siebie, ale nie można zapominać o umiarze. Alkohol w nadmiarze nie tylko prowadzi do choroby alkoholowej lecz może być powodem nadwagi. Nie zapominajmy też o szkodach, które może wyrządzić pięknej cerze.

Zobacz też: Co pomaga w odchudzaniu? Wpływ wapnia na odchudzanie

 Zdrowe odchudzanie – pamiętaj o śniadaniu

Wiele kobiet wstając rano do pracy, robi sobie gorącą, pobudzającą kawę lub pali papierosa. Następna jest wizyta w łazience i makijaż. Zanim się obejrzą już muszą biec na pociąg lub autobus. Zdaje się, że te panie o czymś zapomniały! A śniadanie? No tak, należy zdać sobie sprawę, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Powinien być bogaty w witaminy i błonnik pokarmowy. Jogurt naturalny, ciemne pieczywo czy płatki owsiane nie tylko uzupełniają zapotrzebowanie na składniki odżywcze ale dodają siły na kilka następnych męczących godzin. Często bywa tak, że zaraz po rozpoczęciu pracy nie możemy sobie pozwolić na zjedzenie posiłku. Dopiero pozwala nam na to przerwa, która wypada około południa. Więc warto zjadać zdrowy, pełnowartościowy posiłek rano, by mieć energie na cały dzień.

Zdrowe odchudzanie – skup się na jedzeniu

Dokładne przeżuwanie żywności oraz powolne spożywanie posiłków pozwala na zachowanie odpowiedniej wagi. Wiele kobiet jedząc, robi to w bardzo szybki i niedokładny sposób, nie zdając sobie sprawy, że to może przyczynić się w przyszłości do gromadzenia nadmiarowych kilogramów.

Zobacz też: Jak przyspieszyć metabolizm?

Zdrowe odchudzanie – zasada małych talerzy

Oszukaj troszkę swój umysł i zamiast dużego talerza użyj małego. Ta sama potrawa na małym talerzyku wygląda dużo bardziej obficie, wypełnia go aż po brzegi a ty po zjedzeniu nie masz wrażenia, że twoje danie było za małe. Obiad w twoich oczach będzie dużym i wystarczającym posiłkiem. Spożywanie mniejszych a częstych porcji pokarmu uszczupli nie tylko żołądek ale i twoje ciało oraz przyspieszy metabolizm.

Zdrowe odchudzanie – aktywność fizyczna

Odchudzając się nie można zapominać również o aktywności fizycznej. Trudno schudnąć bez ćwiczeń, i wcale nie muszą być zbyt intensywne. Naprawdę duże znaczenie ma przede wszystkim regularność ich wykonywania nawet, jeśli możemy poświęcić na nie zaledwie po pół godziny, trzy razy w tygodniu.

Masaż banką chińską – jak działa na skórę?

Melanotan 2 – prawdopodobne działania uboczne

Jak się pozbyć cellulitu?

Odwiedź i polub nas
Oceń