Najlepsza pora na trening zależna jest od efektu jaki chcemy uzyskać więc warto dowiedzieć się więcej na ten temat. Aktywność fizyczna jest dobra dla każdego i w każdym wieku. Poprawia naszą odporność, wzmacnia mięśnie i korzystnie wpływa na nasze zdrowie, nie wspominając nawet już o poprawie samopoczucia czy uzyskaniu lepszej sylwetki. Najbardziej istotna w ćwiczeniach jest systematyczność, ale także konkretna pora w ciągu dnia przeznaczona na nasz trening.

Niektórzy uważają, że każda chwila w ciągu dnia jest odpowiednia na trening, bo przecież najważniejsza w nim jest tylko regularność. Jednak nie do końca jest to właściwe podejście. Naukowcy twierdzą, że wszystko zależy od naszego celu, który chcemy osiągnąć uprawiając wybrany przez nas sport.

Zobacz też: Dieta bez efektu jojo – jak utrzymać wagę po odchudzaniu?

Najlepsza pora na trening – gdy naszym celem jest odchudzanie

Jeśli naszym celem jest odchudzanie i zrzucanie zbędnych kilogramów, wtedy najbardziej właściwą porą na porcję ćwiczeń jest poranek. Dzieje się tak dlatego, że nasz metabolizm pracuje rano na najwyższych obrotach, dzięki czemu organizm nie odkłada zbędnego tłuszczu i dzięki temu szybciej spala kalorie. Ćwicząc rano przyspieszamy przemianę materii także na kilka godzin po zakończeniu treningu. Ponadto dawka ruchu od rana doskonale wpływa na nasz humor oraz koncentrację i pamięć.

Najlepsza pora na trening – zależy nam na rozbudowie masy mięśniowej

Jeśli naszym celem jest poprawa oraz rozbudowa masy mięśniowej, najlepsze są wczesne godziny popołudniowe, np. koło godziny 14. Trening o tej porze może znacznie zmniejszyć nasz apetyt, co powoduje zmniejszenie porcji na kolację. Do tego właśnie popołudniu ciało jest rozgrzane, więc występuje mniejsze ryzyko bolesnych kontuzji. Ponadto jest to czas, kiedy efekty treningu będą naprawdę dla nas korzystne.

Z kolei jeśli naszym celem są ćwiczenia na siłę, które wymagają naprawdę wiele wysiłku, warto poświęcić na nie późne godziny popołudniowe i wczesne wieczorne. Bowiem o tej porze wytrzymałość organizmu jest największa a mięśnie są rozgrzane.

Zobacz też: Wpływ wapnia na odchudzanie

Najlepsza pora na trening – chcemy zminimalizować działanie stresu po ciężkim dniu

Istotną zaletą ćwiczeń wieczornych jest także pomoc w odprężeniu, zrelaksowaniu się i wyciszeniu się przed snem. Taki trening pomaga pozbyć się stresu, nagromadzonego w ciągu całego dnia ciężkiej pracy i wykonywania innych obowiązków. Wieczorem nie spalimy tak dużo kalorii, jak w godzinach porannych, ale ćwiczenia pomogą nam zasnąć. Należy jednak pamiętać o jednej ważnej kwestii – jeśli przesadzimy z intensywnością wieczornego treningu czy będzie on trwał zbyt długo, mogą się pojawić problemy z zaśnięciem lub niespokojny sen.

Niezależnie od celu, jaki chcemy osiągnąć i tym samym od pory, którą wybierzemy, przede wszystkim liczy się regularność.

Jak masaż bańką chińską działa na skórę?

Triki na skuteczne odchudzanie

Domowe sposoby na powiększenie ust

Odwiedź i polub nas
Oceń