Odkładający się w okolicach brzucha tłuszcz wprawia w kompleksy wiele osób. Nie wygląda ładnie a dodatkowo może być przyczyną wielu problemów zdrowotnych. Jak zgubić brzuch? Na szczęście jest na to wiele sprawdzonych sposobów.

Najskuteczniejszym sposobem, aby pozbyć się zbędnych kilogramów znajdujących się na brzuchu jest oczywiście dobra dieta i trening fizyczny. Za ten rodzaj tłuszczu, który oplata nas w pasie i tworzy nieestetyczną oponkę odpowiada zarówno złe odżywianie, jak i stres.

Jak zgubić brzuch? Odpowiednia dieta

Dieta, którą powinno się stosować, by zrzucić zbędne kilogramy, opiera się najczęściej na produktach zawierających małe ilości tłuszczu i cukru, chudym mięsie a także warzywach. Produkty najbardziej sprzyjające diecie na odchudzanie okolic brzucha to między innymi kiełki, drób, produkty pełnoziarniste oraz niskotłuszczowe produkty mleczne. Bez ograniczeń można także spożywać wszystkie warzywa i niektóre owoce. Wskazane jest też picie jak największej ilości wody.

Zobacz też: Dieta kopenhaska – czy warto ją stosować?

Wiele produktów, takich jak piwo czy słodycze, przyczynia się do nadmiernego odkładania się tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha. Produkty te są nie tylko kaloryczne, ale mają również bardzo wysoki indeks glikemiczny, dlatego po ich spożyciu bardzo szybko zaczynamy odczuwać głód. Zachowanie takie prowadzi do przejadania się, czego następstwem jest tworzenie się tak zwanej „oponki”. Pierwszym krokiem, by spalić tłuszcz z brzucha, jest wyeliminowanie z diety piwa oraz słodyczy.

Problemy z otyłością brzuszną dotyczą również osób, które miewają wzdęcia. Najczęstszą przyczyną wzdęć jest zbyt szybkie jedzenie i połykanie powietrza, ciężkostrawna dieta, warzywa strączkowe i kapustne, gazowane napoje. U osób, które cierpią na nietolerancję laktozy, wzdęcia wywołuje również mleko. Wszystkie te produkty należy ograniczyć, bądź wyeliminować ze swojego jadłospisu.

Dobry wpływ na płaski brzuch mają także wszelkiego rodzaju probiotyki. Znajdują się one zarówno w produktach kiszonych i fermentowanych, takich jak na przykład kiszone ogórki i kapusta, jak i w jogurtach czy maślance. Probiotyki można także spożywać w  kapsułkach.

Jak zgubić brzuch? Aktywność fizyczna

Oprócz diety, największy wpływ na odchudzenie brzucha mają oczywiście odpowiednie ćwiczenia. Podstawowym ćwiczeniem, które pomaga w sprawnym rozwoju mięśni, są wszystkim dobrze znane brzuszki. Odpowiedni zestaw treningowy na mięśnie brzucha wykonywać trzeba minimalnie trzy razy w tygodniu, a dla lepszego efektu powinno się stosować jeszcze dodatkowe treningi takie jak jazda na rowerze, pływanie czy spacer.

Zobacz też: Dlaczego nie mogę schudnąć?

Otyłość brzuszna jest niebezpiecznym zjawiskiem, ponieważ sprzyja tak zwanemu „zespołowi metabolicznemu”. Jest to zespół chorób takich jak cukrzyca, miażdżyca oraz wysoki poziom cholesterolu. Osoby, które zauważają u siebie nadmierny przyrost tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha, powinny jak najszybciej zacząć stosować dietę.

Porady jak zgubić brzuch:

  • ogranicz słodycze i słone przekąski, brak im składników odżywczych i zawierają dużo kalorii
  • nigdy nie zapominaj o spożywaniu śniadania
  • jedz regularnie  co trzy godziny
  • spożywaj małe porcje
  • staraj się jeść pomału
  • pij dużo wody
  • ogranicz sól
  • unikaj podjadania pod wpływem stresu
  • unikaj spożywania alkoholu, jest bardzo kaloryczny
  • przebywaj na świeżym powietrzu, dużo spaceruj

 Dieta bez efektu jojo

Jak przyspieszyć metabolizm?

Czy warto stosować tabletki odchudzające?

 

Odwiedź i polub nas
Oceń