Dieta bez efektu jojo to utrzymanie stałej wagi i smukłej sylwetki przez cały czas. Pozwali to uniknąć wahań masy ciała i powrotu nadwagi.

Dieta zwykle kojarzy nam się z pewnym okresem czasu. Przechodzimy więc na pewne diety i wytrzymujemy na nich tydzień bądź miesiąc. Zrzucamy przy tym swoje zbędne kilogramy i zyskujemy lepszy wygląd. Jednak po diecie bardzo często dotyka nas efekt jojo. Rzucamy się wygłodniali na jedzenie, a kilogramy same zaczynają wracać. Takiego efektu na pewno byśmy nie chcieli. Jak więc się przed nim ustrzec? Warto poznać kilka sposobów, które pozwolą utrzymać wagę po diecie.

Dieta bez efektu jojo

Najlepszym sposobem na stałe utrzymywanie prawidłowej wagi będzie całkowita zmiana nawyków żywieniowych. Nawet jeśli nasza dieta miała trwać tydzień, nie oznacza to, że później mamy z niej zrezygnować. Postarajmy się po prostu stworzyć dla siebie taki jadłospis, którego spokojnie będziemy mogli się codziennie trzymać. Jeśli nie wiemy, jak go ułożyć, udajmy się po poradę do dietetyka. Taki specjalista dokładnie ustali, jak ma wyglądać nasz codzienny styl żywienia. Jeśli całkowicie zmienimy swoje nawyki, sporo na tym zyskamy. Będziemy mogli zawsze cieszyć się doskonałą sylwetką, pięknym wyglądem i dobrym zdrowiem.

Zobacz też: Zdrowy styl życia – kilka zasad

Stała motywacja

Często po diecie rzucamy się na różne przekąski, słodycze i przysmaki, bo nie mamy odpowiedniej motywacji, która pomogłaby nam zachować umiar w jedzeniu. Dlatego musimy stale zachęcać się do trwania w pewnych postanowieniach. W tym celu możemy zacząć wizualizować swoje cele. Zobaczmy również, co udało nam się już osiągnąć. Porównajmy swoje aktualne zdjęcia do wcześniejszych fotografii. Sami zaobserwujmy, jak pozytywnie zmieniła się nasza sylwetka oraz cały wygląd. To powinno nas solidnie zmotywować do dalszego działania. Dzięki takiej motywacji efekt jojo na pewno nie powróci.

Aktywność fizyczna

Doskonałym sposobem na zrzucanie zbędnych kilogramów jest uprawianie różnorodnych sportów. I nie powinniśmy rezygnować z takiej aktywności nawet wtedy, gdy zakończyliśmy już swoją dietę. Jak najczęściej uprawiajmy różnorodne sporty. Korzystajmy z ciekawych dyscyplin i zwiększajmy swoje umiejętności. Znajdźmy dla siebie idealny sport, który będziemy z przyjemnością uprawiać. Postawmy na treningi przynajmniej trzy razy w tygodniu. Muszą one trwać minimum pół godziny. Taka aktywność sprawi, że będziemy mieć więcej energii i ochoty do działania. Jeśli zmęczymy się na siłowni, z pewnością nie będziemy chcieli tego stracić. To sprawi, że sami zrezygnujemy z jedzenia batoników i tłustych chipsów bądź paluszków. Dzięki temu będziemy w stanie utrzymać smukłą sylwetkę przez długi czas.

Nie warto po diecie wracać do złych nawyków żywieniowych, należy wystrzegać się późnego jedzenia przed snem, podjadania w nocy i powrotu do słodkich przekąsek. Dieta bez efektu jojo to regularne, zdrowe posiłki, które dostarczają  nam kobietom około 2000 kalorii dziennie co ułatwi utrzymanie odpowiedniej figury i wspaniałego wyglądu.

Sposoby na jędrną pupę

Triki na skuteczne odchudzanie

Wpływ wapnia na odchudzanie

Czy lody odchudzają?

Odwiedź i polub nas
Oceń