Jak schudnąć po ciąży?

Przytyłaś w ciąży kilkadziesiąt kilogramów? Masz już przy sobie swoje wymarzone maleństwo, jednak waga stoi w miejscu? Czujesz się zaniedbana i nieatrakcyjna? Interesuje Cię jak schudnąć po ciąży? Cieszymy się, że trafiłaś właśnie na nas. Udzielimy Ci niezbędnych informacji i wskazówek na ten temat.

Jak wiadomo, ciąża wywołuje nieodwracalne zmiany w wyglądzie i psychice każdej kobiety. Z jednej strony poród powoduje wielkie szczęście, ponieważ masz przy sobie ukochane maleństwo. Z drugiej strony, Twój organizm jest wycieńczony i daleko mu do idealnego wyglądu. Skorzystaj z faktu, że pierwsze sześć miesięcy po porodzie to idealny czas, aby wrócić do swojej perfekcyjnej figury.

Zobacz też: Problemy z seksem po porodzie

Jak schudnąć po ciąży?

To co na talerzu…

Twoja dieta nie musi być restrykcyjna, jednak zwracaj uwagę na to, co ląduje na Twoim talerzu. Zapewnij sobie odpowiednią ilość białka, węglowodanów i tłuszczy. Pamiętaj, aby unikać głodówek! Gdy Twój organizm otrzymuje zbyt małą ilość pożywienia, magazynuje kalorie na później, przez co Twoja waga na pewno nie ulegnie zmniejszeniu. Zapamiętaj, że optymalna ilość dziennych kalorii (nawet w przypadku karmienia piersią) wynosi około 2200 kcal. Wszystko zależy od Twojego stylu życia i formy spędzania czasu.

Staraj się całkowicie wyeliminować słodycze i fast foody. Zawsze miej pod ręką zdrowe przekąski jak np. pokrojone kawałeczki jabłka lub bananów. Zadbaj o prawidłowe działanie metabolizmu, pozbądź się zaparć dzięki jedzeniu np. pysznych i zdrowych suszonych śliwek.

Zobacz też: Dlaczego nie mogę schudnąć?

Jak schudnąć po ciąży? Unikaj alkoholu, kawy, herbaty z mocnych ekstraktów, oraz gazowanych napojów. Nie zapomnij o nawadnianiu organizmu! Powinnaś pić od 6 do 8 szklanek wody dziennie.

Spalamy kalorie

Zadbaj także o swoją aktywność fizyczną. Jeśli nie masz możliwości odwiedzić fitness klubu, możesz ćwiczyć w domowym zaciszu. Najważniejsze jest rozciągnięcie mięśni po porodzie, oraz regularna i intensywna aktywność. Początkowo dopasuj trening do swoich możliwości, a z czasem Twoja kondycja ulegnie znaczącej poprawie.

Świetnym rozwiązaniem dla świeżych mam, są także ćwiczenia z dzieckiem. Jest to świetny rodzaj gimnastyki zarówno dla Ciebie, jak i maleństwa. Połącz aktywność fizyczną z wyjątkową zabawą z Twoim niemowlakiem. Podczas walki o idealną sylwetkę, umocnisz swoją więź z dzieckiem.

Zobacz też: Stylowa biżuteria sznurkowa

Porady jak schudnąć po ciąży

Musisz wiedzieć, że nie jest łatwo schudnąć po ciąży. Niestety wilczy apetyt towarzyszy wielu kobietom szczególnie tym karmiącym piersią. Potrawy mają wtedy wyjątkowy smak i przyciągają swoim zapachem. Słodycze są wyjątkowo dobre a Tobie na samą myśl o jedzeniu będą wytwarzały się hormony szczęścia.  Jeżeli po ciąży nie zapanujesz nad swoim apetytem Twoja waga może powoli i systematycznie wzrastać.

Są także takie kobiety, które chudną bardzo szybko po ciąży. Opieka nad dzieckiem, nieprzespane noce, zmęczenie sprawia, że kobieta traci kilogramy. Dodatkowo dziecko karmione piersią wysysa z matki wszystkie składniki odżywcze co sprzyja szybkiej utracie wagi.

Zobacz też: Najmodniejsza damska biżuteria na każdy dzień

Zwierzenia kobiet, które zmagały się z nadmiarowymi kilogramami po ciąży

Podczas ciąży ciągle się objadałam. Nie mogłam powstrzymać się od jedzenia. Każdego dnia przybierałam na wadze. Pod koniec ciąży ważyłam 25 kilogramów więcej. Ze szczupłej, pięknej i atrakcyjnej dziewczyny zmieniłam się w osobę otyłą. Znajomi nie poznawali mnie na ulicy. Niestety po porodzie ten stan się nie zmienił. Dalej zmagałam się z nadmiarowymi kilogramami i daleko było mi do szczupłej sylwetki sprzed ciąży. Próbowałam różnych diet ale szybko się poddawałam. Koleżanki dawały mi różne porady jak schudnąć po ciąży ale zazwyczaj nic nie pomagało. Od porodu minęło dwa lata a ja dalej mam 20 kilo więcej i nie wiem czy kiedyś schudnę i  będę wyglądać tak jak dawniej.” – Agata

Zobacz też: Jak dbać o cerę?

„Zawsze lubiłam sporty i dużo ćwiczyłam. Ciąża nic nie zmieniła w tej kwestii. Poradziłam się lekarza czy mogę ćwiczyć a on nie widział przeciwwskazań. Zabronił tylko uprawić zbyt obciążających ćwiczeń i takich sportów, które zagrażają upadkiem co mogło bardzo niekorzystnie wpłynąć na dziecko w brzuszku. Mimo że w ciąży bardzo się męczyłam to wykonywałam delikatne ćwiczenia, które nie doprowadzały do przeciążenia. Kilka razy dziennie chodziłam na spacery. Rano i wieczorem ćwiczyłam mięśnie pleców, ud i pośladków. W ciąży przytyłam 10 kilogramów. Dziecko urodziło się w terminie, było zdrowe. Na mojej sylwetce nie było znać śladów ciąży. Jedynie został mi brzuszek, który w ciągu 3 miesięcy znikł. Moje ciało wyglądało prawie jak sprzed porodu więc nie musiała się odchudzać po ciąży.” – Aśka

Zobacz też: Właściwości oleju kokosowego – zastosowanie w kuchni i kosmetyce

„W ciąży przytyłam 12 kilogramów. Bardzo źle znosiłam całe 9 miesięcy. Nic mi nie smakowało i nie czułam się za dobrze. Nie miałam apetytu na jedzenie. Nie zmagałam się z dużą nadwagą. Zaraz po porodzie ubyło mi 7 kilo. Pomyślałam wtedy, że szybko zrzucę ten dodatkowy tłuszczyk pociążowy. Niestety pomyliłam się. Jak wróciłam do domu z dzieckiem odzyskałam apetyt. I był to wilczy apetyt. Pochłaniam wszystko co było w lodówce. Jeszcze nigdy jedzenie mi tak nie smakowało jak po porodzie. Niestety wchłaniałam wraz z jedzeniem 3 500 kalorii dziennie. Było to bardzo dużo. Spożywałam przede wszystkim słodycze. Po kilku miesiącach ważyłam 8 kilogramów więcej. Musiałam coś z tym zrobić. Zaczęłam wtedy zastanawiać się jak schudnąć po ciąży. Postanowiłam, że poskromię swój wilczy apetyt. Nie było łatwo ale liczyłam kalorie każdego dnia. Nie przekraczałam liczby 1 800 kalorii dziennie. Odstawiłam słodycze. Tylko czasami pozwalałam sobie na kostkę czekolady mlecznej, którą uwielbiałam. Mój ostatni posiłek spożywałam o godzinie 19.00. Jak czułam wilczy głód to piłam wodę, która wypełniała mój żołądek. Było mi wtedy łatwiej znieść tą pustkę w brzuchu. Nie ćwiczyłam za dużo bo byłam zbyt wygodna. Minęło trzy miesiące odkąd zaczęłam pilnować się z jedzeniem. Na chwilę obecną waga leci w dół. Schudłam 5,5 kilograma więc myślę, że w przeciągu roku moja waga wróci do stanu sprzed ciąży. Teraz już nie zastanawiam się jak schudnąć po ciąży. Znalazłam swój własny sposób na idealną figurę. Jest to samokontrola i nieobjadanie się na zapas.” – Monika

Jak schudnąć po ciąży? Nie ma idealnego sposobu na odchudzanie po ciąży. Liczy się regularna aktywność fizyczna i kontrola posiłków. Ważne jest aby porcje były małe i spożywane co trzy godziny.

Plastyka opadających powiek odmłodzi Cię o kilka lat

Odmładzanie dłoni tkanką tłuszczową

Odwiedź i polub nas
Oceń