Pisanie tekstów na zlecenie – Copywriter

Pisanie i czytanie to Twoja pasja, w której czujesz się jak ryba w wodzie? W takim razie copywriting może stać się Twoim źródłem zarobków. Na czym to polega? Zasadniczo świadczenie usług copywriterskich to po prostu pisanie tekstów na zlecenie czyli na potrzeby różnego rodzaju projektów internetowych i marketingowych. Zleceniodawca przesyła Ci wytyczne, zgodnie z którymi ma zostać napisany tekst, a Ty go realizujesz w ustalonej wcześniej cenie. Zarabianie przez Internet jako copywriter nie tylko przynosi dochody ale daje także sporo spełnienia w pasjonującym zawodzie.

Pisanie tekstów na zlecenie – oferta copywritera

Copywriter tworzy różne treści, w tym m.in. artykuły tematyczne, teksty pozycjonujące, artykuły sponsorowane, treści reklamowe, scenariusze, ebooki, e-maile, newslettery, oferty handlowe, notki prasowe, prezentacje ofertowe, nazwy firm, produktów, usług i marek, hasła i slogany marketingowe czy opisy produktów.

Zobacz też: Jak zarabiać przez Internet? Pozycjonowanie stron

Zarabianie przez Internet – zdalna praca copywritera

Jak widzisz, copywriting jest zajęciem, które z powodzeniem można realizować z domowego komputera, rozliczając wszystkie zlecenia za pośrednictwem wiadomości e-mail, telefonu czy komunikatorów internetowych. Nie ma nawet potrzeby osobistego spotykania się ze zleceniodawcami – wszystko bez problemu da się załatwić zdalnie. Oznacza to, że świadczenie usług copywriterskich nie wymaga praktycznie żadnych nakładów finansowych – możesz spróbować swoich sił w tym zawodzie właściwie zaraz po przeczytaniu niniejszego rozdziału. Pod warunkiem, że posiadasz odpowiednie predyspozycje.

Jak zostać dobrym copywriterem?

O ile rozpoczęcie kariery copywritera nie wymaga żadnych nakładów finansowych, o tyle sam copywriter powinien posiadać pewne cechy i umiejętności, które pozwalają na rzetelne i efektywne wykonywanie tego zawodu. Przede wszystkim powinien lubić i umieć pisać poprawnie po polsku – w przeciwnym razie nie ma czego szukać w copywritingu. Chodzi nie tylko o unikanie błędów gramatycznych i ortograficznych, ale również o bezbłędną interpunkcję, bogaty zasób słownictwa, interesujący styl i prawidłową składnię, czyli generalnie o bardzo dobrą znajomość zasad języka polskiego.

Zobacz też: Ile można zarobić na blogu? 15 000 zł miesiecznie?

Dobry copywriter wykazuje się kreatywnością i umie w ożywczy sposób ująć dane zagadnienie. Z łatwością wymyśla i pisze teksty, które czyta się płynnie i z zainteresowaniem, a także potrafi wyszukiwać i weryfikować informacje, tworząc na ich podstawie wartościowe, merytoryczne i angażujące treści. W tym celu potrzebna jest wysoko rozwinięta umiejętność kreowania narracji i swobodnego operowania słowem.

Jako że copywriter pisze teksty na najróżniejsze tematy, powinien mieć otwarty umysł, który jest zdolny do analitycznego i dynamicznego myślenia. Chcąc zaistnieć w branży, przygotuj się na to, że jednego dnia będziesz tworzyć zabawny scenariusz do przedstawienia komediowego, a następnego – opis trumny dla zakładu pogrzebowego.

Nieodłączną umiejętnością copywritera, który zajmuje się tworzeniem dłuższych tekstów, jest szybkie, bezwzrokowe pisanie na klawiaturze. Dlaczego jest ono tak potrzebne? Ponieważ copywriter przeważnie rozlicza się ze zleceniodawcą na akord, czyli im więcej tekstów napisze, tym więcej zarobi. Szybsze pisanie pozwala więc zarobić więcej w krótszym czasie, co dotyczy przede wszystkim SEO copywriterów, czyli copywriterów piszących teksty na potrzeby pozycjonowania stron w wyszukiwarkach internetowych.

Dobry copywriter to również pasjonat marketingu i najnowszych technologii, który dobrze czuje się w mediach społecznościowych, sprawnie komunikuje się z otoczeniem i wie, jak funkcjonują mechanizmy marketingu i sprzedaży. Bardzo korzystna jest również wiedza z pozycjonowania stron internetowych, szczególnie jeśli świadczy się usługi zorientowane na SEO copywriting. Jak widać pisanie tekstów na zlecenie nie jest takie łatwe i wymaga pewnych umiejętności.

Zobacz też: Jak napisać książkę?

Gdzie szukać pracy jako copywriter?

Kariera copywritera może przebiegać bardzo różnie w zależności od Twoich potrzeb i możliwości. Większość copywriterów pracujących zdalnie poszukuje zleceń na własną rękę, w czym pomocne są różnego rodzaju portale dla freelancerów, w których można znaleźć zlecenia. Warto stworzyć własny profil na takich stronach a następnie ogłaszać się na ich łamach. Inna możliwość zdobywania zleceń to indywidualne wysyłanie ofert współpracy do agencji copywriterskich, marketingowych i SEO.

Zarabianie w domu jako copywriter – perspektywy

Początki kariery copywritera są trudne – trzeba zapłacić przysłowiowe frycowe i popracować za niewielkie stawki, aby zbudować satysfakcjonujące portfolio. Wraz z rozwojem doświadczenia i pozyskiwaniem nowych klientów pojawiają się jednak coraz lepsze perspektywy, co może zaowocować otwarciem własnej agencji copywriterskiej i dużą liczbą zleceń, które przynoszą dochód na poziomie średniej krajowej lub nawet wyższym.

Zobacz też: Jak zarobić pieniądze?

Z drugiej strony copywriting to świetny sposób na dodatkowy zarobek i dorobienie do pensji kilkuset zł miesięcznie. Pisanie tekstów na zlecenie i świadczenie usług copywriterskich warto polecić w szczególności studentom i matkom, czyli osobom, które poszukują pracy na pół etatu z nienormowanym grafikiem, pozwalającym na dowolne dopasowanie godzin pracy do aktualnych potrzeb i możliwości.

Ile zarabia copywriter?

Rozliczenie za zamówione teksty pomiędzy copywritererm a zleceniodawcą odbywa się przeważnie na bazie umowy o dzieło lub faktury wystawionej przez firmę wykonawcy. W wielu przypadkach stawka obliczana jest na podstawie liczby znaków, przeważnie miarą jest 1000 znaków ze Spacją, przy czym przeciętny artykuł ma 1500-3000 znaków ze Spacją. Rozbieżność w cenach za 1000 znaków jest bardzo duża – początkujący copywriterzy zadowalają się kwotą 3-5 zł, ci bardziej doświadczeni nie schodzą poniżej 10-50 zł. Jak widać pisanie tekstów na zlecenie może przynieść spore zyski.

Jak zarabiać na blogu?

Odwiedź i polub nas
Oceń