Jak założyć sklep internetowy? Jeżeli znudziła cię praca na etacie, masz dosyć tłoku i hałasu wielkiego miasta i marzy ci się zarabianie gdzieś w zaciszu swojego przytulnego domu to sklep internetowy jest dla ciebie idealnym rozwiązaniem. Jeżeli nie wiesz jak się za to zabrać, ten artykuł wyjaśni ci co trzeba zrobić by taki sklep otworzyć.

Jak założyć sklep internetowy – pomysł

Zastanów się co dokładnie chcesz sprzedawać i w jakiej branży będziesz działał. Na początku należy skontaktować się z kontrahentami i hurtowniami by zorientować się jak będzie wyglądała współpraca, ile sztuk towaru trzeba zamówić i jakie są orientacyjne ceny. Często zdarza się, że hurtownie mają minimalną cenę zamówienia i taki warunek trzeba spełnić by w danej hurtowni zamawiać towar a czasami trzeba zamówić minimalną ilość sztuk danego produktu. Pamiętaj, że im więcej kupujesz tym więcej masz rabatu. Aby dużo kupować trzeba dużo sprzedawać dlatego warto zainwestować w reklamę i marketing sklepu internetowego, gdyż bez promocji sprzedaż będzie na minimalnym poziomie.

Zobacz też: Błędy przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą

Pomysłów na sklep internetowy jest bardzo dużo, możesz sprzedawać biżuterię swojego autorstwa, szyć pluszowe miśki lub ubrania, możesz założyć sklep z butami, zabawkami, sprzętem komputerowym, akcesoriami dla dzieci itp.

Zastanów się kim będą twoi potencjalni klienci a także wykonaj analizę SWOT by wiedzieć co przemawia za otwarciem takiego biznesu a co go hamuje.

Jak założyć sklep internetowy – nazwa domeny

Jeżeli masz już pomysł to warto zastanowić się nad nazwą sklepu internetowego czyli nazwą domeny. Powinna być krótka, łatwa do zapamiętania, kojarząca się z działalnością, którą wykonujesz a przede wszystkim oryginalna. Zanim wykupisz domenę sprawdź jej dostępność oraz to czy już ktoś nie działa pod podobną nazwą w tej samej branży. Warto zorientować się w tej sprawie, by uniknąć problemu a czasem nawet sprawy w sądzie. Zastanów się też nad zgłoszeniem znaku towarowego w Urzędzie Patentowym, zapewni ci to bezpieczeństwo i pewność, że nikt nie działa z taką samą nazwą w Internecie.

Zobacz też: Jak założyć własną firmę?

Jak założyć sklep internetowy – rejestracja działalności

Aby legalnie działać i sprzedawać w Internecie musisz założyć działalność gospodarczą. Wystarczy wypełnić wniosek CEIDG-1 i złożyć go w najbliższym Urzędzie Miasta lub Gminy. We wniosku należy wpisać rodzaj działalności jaką będziesz wykonywał według Polskiej Klasyfikacji Działalności. Dodatkowo, by prowadzić sprzedaż wysyłkową przez sklep internetowy powinieneś wpisać kod PKD 47.91.Z oznaczający sprzedaż detaliczną prowadzoną przez domy sprzedaży wysyłkowej i Internet.

Twoja firma otrzyma Nip i Regon, następnie powinieneś udać się do banku w celu utworzenia konta firmowego i do drukarni, by wyrobić pieczątkę. Pamiętaj też, by zgłosić się do ubezpieczenia w ZUS na formularzu ZUS ZUA. Na pewno będzie ci potrzebna księgowa, która zajmie się rachunkowością i finansami twojej firmy, złoży comiesięczne deklaracje w US i ZUS oraz policzy ile podatku od dochodu musisz zapłacić do Urzędu Skarbowego. Dodatkowo jeśli chcesz zostać płatnikiem VAT a nie wiesz jak wypełnić zgłoszenie rejestracyjne w zakresie podatku od towarów i usług to księgowa zrobi to za ciebie i uzupełni formularz VAT- R.

Zobacz też: Nazwa firmy – stwórz oryginalną nazwę i przyciągnij klientów

Jak założyć sklep internetowy – zakup oprogramowania

Najlepszym sposobem jest wybór gotowego oprogramowania sklepu internetowego. Na początku warto skorzystać z darmowej wersji demo, na której możesz testować sklep przez dwa tygodnie, wybierać szablony, dodawać towary i opisy. Po dwóch tygodniach możesz zrezygnować bez konsekwencji lub wykupić abonament. Abonament opłaca się raz na rok mino, że wiele firm w cenniku podaje kwotę miesięczną. Trzeba ją po prostu pomnożyć przez 12 i wyjdzie suma, którą będziesz musiał uiścić za prowadzenie sklepu. Aby wszystko działało bez zarzutów powinieneś wykupić certyfikat SSL i adres IP oraz podpisać umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych.

Dodatkowo w pakiecie otrzymujesz:

  • gotową szatę graficzną do użycia w sklepie (jeżeli chcesz możesz skorzystać z płatnych szablonów lub zlecić stworzenie oryginalnej grafiki)
  • wsparcie techniczne
  • integrację z hurtowniami
  • integrację z Allegro
  • integracje z porównywarkami cen
  • integrację z systemami płatności online oraz systemami ratalnymi
  • integrację z firmami kurierskimi
  • integrację z programami fakturowo- magazynowymi

Zobacz też: Rejestracja działalności gospodarczej – wpis do CEIDG

Wielkość asortymentu czyli ilość towaru, który możesz wprowadzić do sklepu zależy od ceny i pakietu, który wybierzesz.

Cały system funkcjonowania sklepu czyli dodawanie towaru, opisów, zamówienia, sprzedaż itp. są dostępne w dziale „POMOC”. Wystarczy wpisać szukaną frazę, by znaleźć odpowiedź na pytanie np. jak dodać towar do sklepu? Jeżeli nie znajdziesz tego czego szukasz to po prostu kontaktujesz się z pomocą techniczną, wykwalifikowani pracownicy udzielą ci odpowiednich wskazówek, więc nie zostajesz z problemem sam.

Jak założyć sklep internetowy – wprowadzenie towaru

Kupujesz towar i wprowadzasz go do sklepu. Wpisujesz nazwę, kod towaru, cenę netto, brutto, określasz ilość w magazynie i dodajesz obrazy. Bardzo ważne jest, by uzyskać zgodę na użycie zdjęć w twoim sklepie internetowym. Jest wielu hurtowników, którzy udostępniają swoje obrazy co jest dużym ułatwieniem dla sklepów internetowych, które nie muszą kupować odpowiedniego sprzętu, by takie profesjonalne zdjęcia wykonać.

W sklepie powinny się znaleźć takie działy jak:

  • o nas
  • formy płatności
  • koszty dostawy
  • regulamin
  • polityka prywatności
  • polityka cookies
  • procedury postępowania w przypadku reklamacji i zwrotu

Zobacz też: Jak uzyskać dotacje na założenie firmy – Urząd Pracy

Jak założyć sklep internetowy – koszty dostawy

Warto skontaktować się z firmami kurierskimi, które proponują najkorzystniejsze ceny oraz podpisać umowę z Pocztą Polską. Im więcej form przesyłki będzie dostępnych w sklepie tym lepiej dla klienta, który będzie miał większy wybór. Rejestracja oraz zapoznanie się z warunkami współpracy można dokonać przez Internet.

Jak założyć sklep internetowy – pozycjonowanie i reklama

Jeżeli zamierzasz inwestować w sklep internetowy a nie przeznaczysz pewnej sumy pieniędzy na reklamę i pozycjonowanie to po prostu sobie odpuść. Pozycjonowanie sklepu to podstawa odniesienia sukcesu sprzedaży w Internecie. Jest wiele firm, które oferują swoje usługi. Oczywiście reklama pochłonie sporą część budżetu ale bez tego twój sklep po prostu nie będzie funkcjonował.

Jeżeli firma zajmująca się pozycjonowaniem zaoferuje ci reklamę w Google Adwords to musisz liczyć się z tym, że będzie to troszkę kosztować. Kwota, którą przyjdzie ci zapłacić uzależniona jest od ceny za kliknięcie w reklamę. Oczywiście efekty w postaci ruchu w sklepie będą natychmiastowe, ale żeby utrzymać ten stan musisz co miesiąc przeznaczać pewną sumę pieniędzy. To zapewni ci stały ruch w sklepie a tym samym sprzedaż. Firma zajmująca się reklamą w Google Adwords policzy sobie dodatkową kwotę za obsługę tej reklamy.

Zobacz też: Dotacja na utworzenie miejsca pracy – Urząd Pracy

Istnieje możliwość, by samemu stworzyć taką kampanię reklamową. Wystarczy posiadać konto na Gmail aby wykorzystać tę informacje do rejestracji i logowania na Google Adwords. Po zalogowaniu, przed utworzeniem kampanii warto kliknąć na „planer słów kluczowych”. Jest to narzędzie pomocne w doborze słów kluczowych oraz prognozie ruchu. Daje możliwość zapoznania się z faktem ile razy słowo, które cię interesuje jest wyszukiwane w danym miesiącu np. jeżeli posiadasz sklep z zabawkami to możesz wyszukać frazę „zabawki dla dzieci”, po zatwierdzeniu pojawi się informacja o średniej liczbie wyszukiwań danego słowa kluczowego w miesiącu oraz cena za kliknięcie.

W przypadku pozycjonowania naturalnego zostają dobrane odpowiednie słowa kluczowe pasujące do branży w której działasz. Po jakimś czasie możesz liczyć na to, że twój sklep znajdzie się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce co zapewni ci duży ruch na stronie. Cena zależy od miejsca na którym znajduje się twój sklep internetowy. Płatności dotyczą tylko pozycji od 1-10, poniżej dziesięciu jest za darmo. Oczywiście najwięcej zapłacisz za miejsce od 1-3.

Jak założyć sklep internetowy – pierwsze zyski

Plusem posiadania własnego sklepu internetowego jest wolność w podejmowaniu decyzji, samozatrudnienie i elastyczne godziny pracy. Lecz trzeba być świadomym, że nie jest to łatwy biznes i wymaga wiele pracy oraz nakładów finansowych a na efekty w postaci dochodu trzeba czekać nawet kilka miesięcy, gdyż konkurencja jest bardzo duża. Liczy się tutaj wytrwałość, cierpliwość i twarde dążenie do celu. Jeżeli masz te cechy to gratuluję. Odniesiesz wielki sukces prowadząc swój sklep internetowy.

Jak otworzyć salon masażu?

Jak otworzyć firmę sprzątającą?

Wady i zalety samozatrudnienia

Mama wraca do pracy – kariera i macierzyństwo

Odwiedź i polub nas
Oceń