Jak reklamować firmę w Internecie? Jednym z najlepszych sposobów promocji firmy jest pozycjonowanie. To bardzo dobra i najczęściej stosowana metoda dotarcia do odbiorców, ale oczywiście niejedyna. Jeżeli reklama w Internecie ma być skuteczna, w parze z pozycjonowaniem powinny iść inne sposoby kreowania wizerunku i zwiększania liczby użytkowników odwiedzających witrynę.

Warto wiedzieć jak reklamować firmę w Internecie. Dzięki działaniom promocyjnym zwiększymy szanse na szybkie uzyskanie przychodów co w przypadku sklepów internetowych jest bardzo istotne.

Zobacz też: Jak pozycjonować stronę internetową samemu i za darmo?

Skuteczna reklama w Internecie –  Media społecznościowe

Facebook, Twitter, Instagram, Google Plus czy LinkedIn to obecnie nie tylko miejsca rozrywki i komunikacji ze znajomymi, ale również sprawnie działające i efektywne narzędzia marketingowe. Niezależnie od rodzaju strony, którą prowadzisz, warto skorzystać z możliwości, jaką dają media społecznościowe. Bez względu na to, czy piszesz specjalistyczny blog, prowadzisz sklep internetowy, masz własny kanał na YouTube, czy świadczysz usługi online, prowadzenie profili w social media pozwala Ci niskim kosztem dotrzeć do wielu odbiorców i pozostawać z nimi przez cały czas w kontakcie.

Profile w mediach społecznościowych uwiarygadniają Twój biznes i wizerunek. Aby reklama w Internecie była skuteczna, konta w mediach społecznościowych powinny być odpowiednio prowadzone. Język, którym się posługujesz, powinien być dostosowany do obiorców, do których chcesz dotrzeć – inaczej w social media wypowiada się prawnik, inaczej specjalista od pozycjonowania. Kluczem do sukcesu w mediach społecznościowych jest także regularność i cierpliwość – nie spodziewaj się, że przez pierwsze kilka miesięcy ktoś będzie reagował na Twoje wpisy, ale nie zrażaj się i regularnie, kilka razy dziennie lub tygodniowo publikuj treści związane z Twoim biznesem.

Zobacz też: Jak zoptymalizować stronę pod kątem pozycjonowania?

Zadbaj o spójność tematyczną treści – jeżeli prowadzisz bloga modowego, nie pisz o polityce; sprzedając kosmetyki, skup się tylko na nich. Nie odbiegaj od swojej specjalizacji i publikuj ciekawe, a jednocześnie błyskotliwe wpisy, które wnoszą coś świeżego i niosą ze sobą jakąś wartość – wówczas w ciągu kilkunastu lub kilkudziesięciu miesięcy uda Ci się wypromować firmę w Internecie.

Jak reklamować firmę w Internecie? Google AdWords

Kampanie linków sponsorowanych w Google AdWords pozwalają wyświetlać Twoją stronę na samej górze wyników wyszukiwania, ponad wynikami organicznymi. Każdorazowe kliknięcie w odnośnik do Twojej strony skutkuje naliczeniem opłat zależnych od konkurencji w danej branży – im ona większa, tym wyższy koszt pojedynczego kliknięcia. Za pomocą Google AdWords natychmiast dotrzesz do odbiorców ze swoimi treściami, produktami czy usługami.

Czy reklama internetowa w Google AdWords jest skuteczna? Google AdWords może być zarówno potężnym narzędziem służącym do generowania wielu zapytań ofertowych i zdobywania licznych klientów oraz odbiorców, jak i nieudanym eksperymentem, który przynosi ogromne straty. Ostateczny efekt zależy od Twojej wiedzy na temat funkcjonowania linków sponsorowanych oraz odpowiedniej konfiguracji i późniejszej optymalizacji kampanii reklamowej w trakcie jej trwania.

Zobacz też: Skąd brać darmowe zdjęcia na stronę?

Konfiguracja kampanii w Google AdWords polega na przygotowaniu słów kluczowych, po wpisaniu których Twoja reklama internetowa wyświetli się w wyszukiwarce. Każde słowo może mieć różne dopasowanie – zanim uruchomisz kampanię, dokładnie zapoznaj się, jakie skutki mają poszczególne tryby dopasowania i wybierz te najbardziej odpowiadające Twoim potrzebom. Równie istotne są słowa wykluczające, dla których strona nie ma być wyświetlana, czyli takie, które nie generują konwersji, a tyko koszty. Słowa kluczowe należy podzielić na grupy pod względem tematycznym i dla każdej z nich stworzyć kilka wersji reklam.

Google AdWords jest wyposażony w panel danych statystycznych, które pozwalają kontrolować kampanię, monitorując jej koszty, skuteczność i poziom zwrotu z inwestycji. Obserwując wyniki, powinno się na ich podstawie wyciągać wnioski i podejmować działania korygujące, zmierzające do zwiększenia skuteczności oraz obniżenia kosztów reklamy w Internecie.

Zobacz też: Skąd brać teksty na stronę internetową?

Istnieje wiele strategii pozyskiwania użytkowników w Google AdWords, które są zależne przede wszystkim od budżetu. Przy dużych zasobach finansowych warto konkurować na wiele fraz, podczas gdy w przypadku małych firm o ograniczonym budżecie bardziej optymalne wydaje się skupienie na kilku generujących największą konwersję słowach kluczowych.

Reklama w Internecie – Marketing szeptany

Jak jeszcze można reklamować firmę w Internecie? Marketing szeptany polega na angażowaniu się w dyskusję na forach internetowych i w grupach dyskusyjnych w taki sposób, aby przedstawić Twój sklep i dostępne w nim produkty w pozytywnym świetle. Dzięki takiej formie reklamy internetowej zyskasz dobrą opinię a klienci będą mieć do Ciebie zaufanie i chętniej kupią Twoje produkty. Niezwykle ważna jest w tym przypadku subtelność – nie należy za wszelką cenę, bezpośrednio reklamować marki lub produktu, lecz bardziej starać się delikatnie, niejako obok tematu przemycić przekaz marketingowy. Marketingiem szeptanym możesz zająć się we własnym zakresie lub zlecić go zewnętrznej firmie.

Zobacz też: Jak pisać teksty SEO i dobrać słowa kluczowe?

Jak reklamować firmę w Internecie za darmo? Czynny udział w dyskusjach

Dobrym sposobem jest udzielanie się aktywnie nie tylko w mediach społecznościowych, ale również w blogosferze i na forach tematycznych. Zostawiaj swoje komentarze na łamach najpopularniejszych blogów z Twojej branży, wchodź w konwersacje z innymi uczestnikami dyskusji, nie bój się wyrażać swojej opinii – nawet jeśli jest ona krytyczna lub odbiega od stanowiska autora komentowanego wpisu. W ten sposób „pokażesz się” w branży i powoli zaczniesz zdobywać popularność, budując wizerunek eksperta w swojej dziedzinie.

Tak jak we wszystkim, tak i stosując reklamę w Internecie poprzez publikowanie komentarzy na blogach i udzielaniu się na forach internetowych należy zachować umiar i zdrowy rozsądek. Co to znaczy? Przede wszystkim pisać na temat i nie przesadzać z częstotliwością komentarzy, a z drugiej strony – nie publikować ich zbyt rzadko. Jeśli będą pojawiały się zbyt często, inni uznają Cię za spamera, a przy zbyt małej częstotliwości po prostu wszyscy o Tobie zapomną.

Postaraj się tak zaplanować marketing internetowy dla swojej firmy aby jego koszty były jak najmniejsze a zyski zadowalające.

Odwiedź i polub nas
Oceń